Domov » Otroci se stvari učijo drugače kot odrasli
Obstaja več različnih načel poučevanja otrok, pri nas sta še posebej znani Waldorfska in Montessori metoda. Pri slednji gre za metodo naravnega učenja otrok, ki se v marsičem povsem razlikuje od klasičnih načel učenja najmlajših. Poglejmo si nekaj osnovnih postavk Montessori metode.
- Vselej sledite otroku – izobraževanje in učenje mora potekati z ozirom na specifičnega otroka, ki ima edinstvene potrebe in interese. Otroka opazujte in izbirajte njemu prilagojene metode, vsebine, itd.
- Imejte spoštovanje do otrokovega uma in spoštujte njegov srkajoči um. Otrokov um je od rojstva do 6 let sposoben iz okolja črpati in se učiti skoraj brez kakršnega koli truda. Vse vtise otrok vpije kakor spužva. Učenje otrok je zato bistveno drugačno od učenja odraslih. Pri učenju otrok je potrebno upoštevati tudi njihova posebna obdobja občutljivosti.
- Otroku dovolite, da svobodno raziskuje notranji in zunanji svet. Cilj tega je samostojnost otroka in samo-usmerjeno učenje.
- Otroku dajte čim več možnosti za učenje z materialom, ki ga lahko prime v roke, si ga ogleda, razstavi, prestavi, ipd.
- V predšolskem obdobju pri otroku poudarite predvsem vsakdanje življenje in senzorične aktivnosti.
- Kolikor je to mogoče, otroku priskrbite orodje otroške velikosti. Orodja postavite na nizke police, da jih otrok brez težav doseže in tako sam izbere aktivnost.
- Otroku pustite, da razvija večjo zmožnost koncentracije, zato ne motite njegovega delovnega ritma. S tem bo otrok razvil tudi občutek zadovoljstva in samozavesti, ko bo delo dobro opravil sam.
- Otrokovemu okolju naj vlada red.
- Aktivnosti otroku vselej demonstrirajte, da bo vedel, kaj se s čim počne.
- Ko starši otroku predstavimo novo aktivnost, izpostavimo le eno lastnost. Tako pri barvi predstavimo le variacije barve, na pa tudi oblike ali velikosti predmeta.
Več o izobraževanju otrok si preberite tudi na Center znanja Novo mesto.