Kako podjetja dosegajo višje dobičke?
| Članek je bil prebran 559 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Dober kriterij za uspešnost delovanja podjetja je zagotovo dobiček. Lastniki si želijo čim večji uspeh, zato je njihovo poslovanje osredotočeno v to smer. Na dobiček je mogoče vplivati na več načinov in tako poskrbeti za boljše poslovanje. Mnogi managerji so povedali, da jim je boljše finančne rezultate uspelo doseči tudi s spremembo strategije.

Profit

Z dobičkom do investicij in konkurenčnosti

Čeprav si vsak lastnik želi visokega dobička, ta zanje ni pomemben le, ker jim predstavlja donos. Doseganje dobičkonosnosti, podjetjem omogoča investicije. Dobiček je rezultat dobrega poslovanja, zato ta omogoča lažje in boljše pogajanje z bankami. Prav tako je dobiček mogoče vložiti v prestrukturiranje podjetja, ki kasneje vpliva na izboljšanje poslovanja. Dobiček podjetij pa vpliva tudi na lažje pridobivanje kupcev. Podjetja so le na tak način lahko konkurenčna. Sploh veliki kupci preverjajo bilance svojih prodajalcev. Dober primer je farmacevtsko podjetje Krka, ki je osredotočeno na poslovanje z dobičkom. Jože Colarič je prepričan, da dober finančni položaj omogoča inovacije. Prav inovativni pristopi pa bodo zagotovili konkurenčnost na farmacevtskem področju in doseganje zadanih ciljev. Zato so za konkurenčnost nujni izkazi, ki kažejo uspešno poslovanje podjetja. In kako je mogoče doseči višji dobiček?

Do višjega dobička s spremembo strategije

Leto 2019 je bilo precej uspešno za Mercator, ki je za skoraj 2 % povečal svoje prihodke. Njegova osnovna dejavnost je trgovina na drobno, zato je povečanje prodaje v tem segmentu vplivalo na povečanje prihodkov od prodaje. Predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić je prepričan, da je na povečanje dobička vplivala predvsem sprememba strategije. In tega se bodo držali v prihodnje. Predvsem pa je potreben stabilen lastnik, ki bo omogočil rast in razvoj tudi v prihodnje. Podobno se je zgodilo nizozemskemu Phillipsu. Tudi ta je v preteklosti že dosegal višje dobičke prav na račun spremembe strategije. Direktor družbe Frans van Houten si želi, da bodo takšne rezultate kazali še naprej. Te želijo doseči s povečanjem prihodkov od prodaje. Nekatera podjetja pa se odločijo za vstop v drugo panogo. Ta ponudi nove priložnosti in če je pravilno izvedena, lahko vpliva tudi na povečanje dobička.

Odpravljanje nepotrebnih stroškov

Po drugi strani pa lahko na dobičkonosnost precej vpliva tudi zmanjševanje stroškov. Najprej je potrebno ugotoviti sestavo stroškov. Lahko se izkaže, da so nekateri posli precej nedonosni. Na podlagi ugotovitev so potrebne spremembe. Podjetje mora ugotoviti, ali se mu bolj splača določeno nalogo opravljati sam ali za to najeti zunanjega izvajalca. Na stroške lahko vpliva tudi selitev proizvodnje. Sonja Šinigoj, direktorica podjetja SAOP, je prepričana, da obstaja mnogo načinov za zniževanje stroškov. Morda se zdijo minimalni, kot so na primer poštne storitve. V SAOP-u so precej komuniciranja prenesli na elektronsko pošto. A na koncu meseca ali leta se pozna. Zato je ugotavljanje strukture stroškov pomemben korak k uspešnosti podjetja. Nižji stroški pa na koncu vodijo v višji dobiček. Kako ga bo podjetje doseglo, je odvisno od njegove strategije. Nekateri se določajo za drugačno strategijo, s katero povečujejo prodajo. Spet drugi se zavedajo nepotrebnih stroškov in te skušajo odpraviti. Ni zgolj enega pravega načina za doseganje dobička. Vsako podjetje se strategije loti po svoje. Pomembno je, da na koncu leta lahko izkažejo dobiček in tako izkoristijo vse prednosti, ki jih ta prinaša.

© 01. 05. 2024 - turkish-embassy. Optimizacija spletnih strani.