Že veste, kaj je vsebinski marketing?
| Članek je bil prebran 767 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Vsebinski marketing je načrtno pripravljena oglaševalska metoda ustvarjanja in posredovanja kakovostne ter relevantne vsebine. Namen tako pripravljene vsebine je pritegniti točno določeno ciljno skupino, s tem pa dosegati različne zastavljene komunikacijske in poslovne cilje. Glede na to, da smo izraz vsebinski marketing prevedli iz angleške ustreznice (content marketing) je razumevanja in definicij tega pojma veliko. V našem prostoru se počasi vse več oglaševalskih agencij ukvarja tudi z vsebinskim marketingom, a le malo katere izmed njih tudi zares vedo, kaj naj bi vsebinski marketing pomenil. Ena izmed agencij, ki razume, kaj pomeni vsebinski marketing, je agencija za digitalni marketing W3B, ki v svoji ponudbi naročnikom zagotavlja tudi tovrstne storitve.

content marketingDa bi zares razumeli, kaj pomeni vsebinski marketing, je morda še najlažje, če poiščemo temu izrazu slovenske ustreznice, ki nam približajo tudi njegov pomen. Vsebinski marketing je tako pravzaprav korporativno založništvo, ustrezni slovenski izrazi pa bi lahko bili tudi korporativni ali poslovni mediji. Metoda tovrstnega marketinga je ustvarjanje in posredovanje kvalitetne, premišljene in relevantne vsebine, katere namen je pridobiti točno določeno oziroma definirano ciljno skupino ter na ta način dosegati zastavljene cilje. To seveda najprej pomeni stalno ustvarjanje relevantne vsebine, ki mora biti hkrati taka, da ciljno skupino uporabnikov prepriča, da nekaj storijo (npr. kupijo vaš izdelek). V tem smislu je vsebinski marketing nikoli končan proces, ki v končni fazi pravzaprav pomeni ustvarjanje lastnih medijev. V tem smislu je potrebno vrednotiti tudi, kaj je vsebinski marketing. Tako torej ni kar vsak oglas, ki ima neko vsebino, hkrati vsebinsko trženje. Prav tako ena izdana elektronska knjiga nikakor ni nujno vsebinski marketing.

V osnovi gre torej za to, da začenjajo podjetja ter organizacije vse bolj razumeti, da svojim kupcem ne prodajajo le izdelkov ali storitev, ampak jim posredujejo še koristne vsebine, ki jim bodo prišle prav – ki jim bodo torej v pomoč, ko se bodo odločali o nakupu ali uporabi izdelkov. V tem smislu pa vsebinski marketing pomeni tudi nenehno vlaganje v vsebino. Če se podjetje odloči za ustvarjanje lastnih medijev, s tem privarčuje pri posrednikih (npr. klasičnih medijih). V nekem smislu je ustreznica takšnih medijev uredništvo časopisa, od tod pa izhaja tudi angleški izraz, ki ga včasih lahko slišimo v povezavi s tem pojmom, brand journalism. V tujini tako ni nič nenavadnega, da v svoja podjetja zaposlujejo urednika, ki bo ustvarjal poslovni medij za to podjetje. Tako ni nič nenavadnega, da se znotraj podjetja s tem področjem poleg urednikov, ukvarjajo še novinarji, tekstopisci, stilisti, lektorji, ipd. Ob pregledu svetovno uspešnih podjetij hitro ugotovimo, da prav vsako izmed njih izvaja vsebinski marketing. Z vsebinskim marketingom namreč nekatera podjetja dosegajo tudi do 4-krat boljši ROI (Return-On-Investment) kakor z oglaševanjem. Seveda pa gre v takšnih uspešnih zgodbah za strateško premišljene programe vsebinskega marketinga, ki imajo pred očmi dolgoročno vizijo. Takšna strategija vključuje komunikacijske in poslovne cilje, opis ciljnih skupin, ton komuniciranja, vsebino, načrt po posameznih kanalih, ipd. Pri tem je ves čas najpomembnejše, da ima prioriteto pred vsem vsebina, šele nato pa medij. Tako ni na prvem mestu Facebook ali Twitter, ampak vsebina, ki jo želite posredovati. Od nje je konec koncev odvisno, ali boste zares dosegli svojo definirano ciljno skupino.

 

© 20. 11. 2017 - turkish-embassy. Oglaševanje.